
Przekazywanie pozytywnych emocji via zapach potu
16 kwietnia 2015, 09:42Ludzie mogą komunikować pozytywne emocje za pośrednictwem zapachu potu. Naukowcy przekonują, że wytwarzamy wtedy związki chemiczne (chemosygnały), które inni są w stanie odebrać.

Szkodliwe afirmacje
3 lipca 2009, 08:57Afirmacje zalecane przez autorów psychologicznych poradników mają pomóc w podniesieniu samooceny i skłonić do konstruktywnego działania. Kiedy jednak zbadano, jak powtarzanie stwierdzeń w rodzaju "Zasługuję na miłość" rzeczywiście działa na ludzi, okazało się, że w niektórych przypadkach efekt jest odwrotny do zamierzonego (Psychological Science).

Bezpieczna medyczna marihuana?
10 lipca 2015, 10:16Naukowcy z Univeristy of East Anglia (UEA) i Universitat Pompeu Fabra zdołali opracować sposób na bezpieczne użycie medycznej marihuany. Ich metoda na razie działa na myszach, ale uczeni mają nadzieję, że uda się ją zastosować u ludzi.

Zbyt wspaniali przez wyłączone płaty czołowe
8 stycznia 2010, 17:05W im mniejszym zakresie ktoś używa swoich płatów czołowych, w tym większym stopniu jego postrzeganie siebie staje się życzeniowe. Jennifer Beer, autorka badań, które ukażą się w lutowym numerze pisma NeuroImage, porównuje tę sytuację do spoglądania na własną osobę przez różowe okulary.

Współcześni zakochani powinni wysyłać e-maile, nie wiadomości głosowe
9 września 2015, 11:08Badania Alana Dennisa z Uniwersytetu Indiany wskazują, że w dobie cyfrowej romantyczne uczucia wyraża się skuteczniej za pomocą e-maila niż wiadomości głosowej.

Gorzkie owoce drzewa genealogicznego
9 kwietnia 2010, 08:30Odtwarzanie rodzinnego drzewa genealogicznego to nowa moda, a zarazem dla wielu pasja i przyjemność. Czasami jednak ta badawcza przygoda może zamienić się w koszmar niewygodnych faktów, odnowionych konfliktów i rodzinnych „szkieletów w szafie" - wynika z badań socjologicznych.

Niespodziewane korzystne zdarzenia skłaniają do podejmowania ryzyka
27 stycznia 2016, 11:25Choć niespodziewana wygrana lokalnej drużyny sportowej czy pogodny dzień nie zwiększają szans na wygraną w loterii, ludzie zachowują się, jakby tak było i częściej kupują losy.

Satysfakcjonują, ale nie uszczęśliwiają
1 lipca 2010, 11:15Po przebadaniu ponad 136 tys. ludzi ze 132 krajów świata okazało się, że choć zadowolenie z życia rośnie wraz z dochodami, niekoniecznie towarzyszy temu nasilenie pozytywnych uczuć. Oznacza to, że pieniądze dają poczucie bezpieczeństwa, ale już nie szczęście.

Stary pies może się (wolniej) nauczyć nowych sztuczek
3 lutego 2016, 14:50Lisa Wallis i Friederike Range z Vetmeduni Vienna jako pierwsze zbadały wpływ starzenia na różne procesy poznawcze (uczenie, pamięć i rozumowanie) psów. Dotąd takie badania prowadzono wyłącznie u ludzi.

Jak melodia w nazwie marki
19 października 2010, 08:48Nazwy marek, w których wykorzystuje się powtarzalne dźwięki, np. coca-cola, wywołują pozytywne emocje, wpływając na decyzje dotyczące zakupu czy odwiedzania, dajmy na to, restauracji.
« poprzednia strona następna strona » 1 2 3 4 5 6 7 8 9 …